Yurt dışı ve ülkemiz alan yazınındaki çalışmalardan elde edilen bulgular MTM II. Kademede yapılan müdahalelerin okuma güçlüğünü önlemede etkili olduğunu göstermektedir.
MTM’nin okullarda kurulması için pek çok şartın yerine getirilmesi gerekmektedir. Ülkemiz için bu şartların oluşturulması ve bu modelin kurulması hem başarısızlığı önlemek hem de öğrenme güçlüğünü diğer faktörlerden ayırt ederek tanılanmasına hizmet etmek açısından önemlidir. Böyle bir sistemin kurulmasından önce bu sistemin uygulanmasına rehber olacak araştırmalara ve uygulamalara ihtiyaç vardır. Her şeyden önemlisi de MTM II. Kademe yaklaşımının temel felsefesi olan destek eğitimin okul içinde verilmesi ve akademik güçlüklerin okulda önlenmesi yoluyla genel eğitimin kalitesini arttırmayı hedefleyen ve risk grubu olan öğrencilere erken müdahale anlayışını öne çıkaran araştırmalara ihtiyaç vardır.
Bu bağlamda bu araştırma kapsamında MTM’nin II. Kademesinde yapılacak çalışmaların ve geliştirilecek müdahale paketinin uygulamacılara ve araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektedir.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.