MTM, öğrenme ve davranış problemi olan çocukların doğru ve erken tanılanması aynı zamanda da tanı öncesi desteklenmesi amacıyla önerilen bir tanılama ve başarısızlığı önleme modelidir. Genel olarak MTM bir tanılama modeli olarak tanımlansa da aynı zamanda okul sistemi içinde başarısızlıkları önleyici, öğretimin bireyselleştirilmesini hedefleyen sistemli bir eğitim modeli olarak da karşımıza çıkmaktadır (Mellard ve Johnson, 2008).
Bu bağlamda MTM’nin birbiriyle ilişkili iki hedefi bulunmaktadır. İlki Engelli Bireylerin Eğitimini İyileştirme Yasası'na göre MTM öğrenme güçlüğü olan çocukları belirlenmesini hedefler (Individuals with Disabilities Education Improvement Act; IDEA, 2004). İkinci olarak MTM yaklaşımı öğrencinin ihtiyacına göre yeterli ilerleme kaydetmeyen çocuklara önleme amaçlı giderek yoğunlaşan öğretimi temsil eder (Lonigan ve Phillips, 2016). Bu bağlamda MTM, okullardaki eğitimin niteliğini artırmak yoluyla genel eğitimin güçlendirilmesi dolayısıyla tüm öğrenciler için etkili öğretimin yapılması hedeflenmektedir.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.