Özellikleri

MTM’nin ana çerçevesi dört bileşenden oluşmaktadır. Bunlar: evrensel tarama, ilerlemeyi izleme, çok katmanlı önleyici bir sistem ve veriye dayalı karar vermedir (Thomas, 2020). Şekil 1’de MTM’nin temel bileşenleri gösterilmektedir.

Proge Logo-1Evrensel tarama: Taramanın amacı, risk altında olabilecek öğrencileri belirlemektir.

Proge Logo-1İlerlemeyi İzleme: Öncelikle öğrencilerin yapılan öğretimsel düzenlemeden (sınıf eğitimi, küçük grup eğitimi, bire-bir eğitim) yararlanıp yararlanmadığını belirlemek için öğretim boyunca sıklıkla değerlendirmenin yapılmasıdır (Deno, 2003).

Proge Logo-1Çok kademeli/katmanlı önleyici sistem: Çok kademeli önleyici sistem öğrencinin öğretime verdiği tepkiye dayalı olarak farklı seviyelerde akademik destek sağlama uygulamasıdır. MTM’de öğretim yoğunluğunun giderek arttığı kademeler mevcuttur (Fuchs vd., 2010). Örgün eğitimde MTM kademe sayıları uygulamalara göre farklılaşmaktadır. Bazı okullarda üç bazı okullarda dört kademeli modeller tercih edilmektedir. MTM genellikle görsel olarak bir piramit yapısı kullanılarak temsil edilir; piramidin her kademesi, bilimsel temelli müdahalenin giderek daha yoğunlaşmasını temsil eder (bkz. Şekil 2)

Piramit-1

Proge Logo-1Veriye-Dayalı Karar Verme: Veriye dayalı karar verme öğretimi şekillendirmek, çok kademeli destek sistemi içinde hareketi kolaylaştırmak ve özel eğitim uygunluğunun belirlenmesine yardımcı olmak için öğrenci değerlendirme sonuçlarını kullanarak tüm MTM bileşenlerini birbirine bağlar (Thomas, 2020).

 

kaynaklar-1Kaynaklar

Deno, S. D. (2003). Developments in curriculum based measurement. Journal of Special Education, 37, 184-192.

Fuchs, D., Fuchs, L.S., Stecker, P.M. (2010). The “blurring” of special education in a new continuum of general education placements and services. Exceptional Children. 76, 301-322.

Individuals with Disabilities Education Improvement Act, H.R. 1350, 108th Congress (2004), USA Portsmouth, NY.

Lonigan, C. J., & Phillips, B. M. (2016). Response to instruction in preschool: Results of two randomized studies with children at significant risk of reading difficulties. Journal of Educational Psychology, 108(1), 114-129.

Mellard, D. F., & Johnson, E. S. (Eds.). (2008). RTI: A practitioner's guide to implementing response to intervention. CA: Corwin.

Thomas, J. (2020). An Examination of Response to Intervention Implementation in New York State. State University of New York at Albany.

 

background image